Penerapan Metode Problem Based Learning pada Materi Asmaul Husna Kelas 5 SD
Abstract
This study aims to improve the learning outcomes of 5th-grade elementary school students on the material of Asmaul Husna through the application of the Problem-Based Learning (PBL) method. The research was conducted at UPTD SD Negeri 28 Pasir Tuntung. The results show that the application of the PBL method can improve student learning outcomes on the material of Asmaul Husna. Students become more active and engaged in the learning process, and can improve their understanding of religious concepts.
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Anwar, A. F., Suryani, Y., & Malik, A. (2023). PENGARUH KECERDASAN EMOSIONAL TERHADAP HASIL BELAJAR SISWA PADA MATA PELAJARAN PENDIDIKAN AGAMA ISLAM. Al-Hasanah: Jurnal Pendidikan Agama Islam, 8(1). https://doi.org/10.51729/81169
Chusnul Chotimah, Desy Sri Setyo Wati, & Imam Jurnalis. (2023). Sistem Informasi Manajemen dalam Kompetisi Bisnis Lembaga Pendidikan Islam. Journal of Education Research, 4(3). https://doi.org/10.37985/jer.v4i3.241
Fitriani. (2023). Kontribusi Pembelajaran Pendidikan Agama Islam Terhadap Peningkatan Pemahaman Konsep-Konsep Kewarganegaraan Pada Mahasiswa Program Studi Pendidikan Agama Islam STAI Al-Amin Dompu. Jurnal LENTERA: Jurnal Studi Pendidikan, 5(2). https://doi.org/10.51518/lentera.v5i2.152Furqon, A., Alfiah, N., & Farhan, A.
(2022). Strategi Pembelajaran Kontekstual pada Mata Pelajaran Pendidikan Agama Islam dan Budi Pekerti. Madaniyah, 12(2). https://doi.org/10.58410/madaniyah.v12i2.467
Hrisa US, H. U., Asiah, S. N., & Hamdani, R. (2022). Manajemen Perencanaan, Pembelajaran dan Penilaian AUD Berbasis Nilai-Nilai Agama Islam. Journal of Instructional and Development Researches, 2(6). https://doi.org/10.53621/jider.v2i6.171
Husna, A., Hasan, M., Mustafa, M., Syukri, M., & Yusrizal, Y. (2020). Pengembangan Modul Fisika Berbasis Integrasi Islam-Sains pada Materi Gerak Lurus untuk Meningkatkan Hasil Belajar Peserta Didik. Jurnal Pendidikan Sains Indonesia, 8(1). https://doi.org/10.24815/jpsi.v8i1.15539Mawardi, & Sri Indayani. (2020).
Peningkatan Hafalan Asmaul Husna Melalui Strategi Bernyanyi Pada Siswa SD Plus Muhammadiyah Subulussalam Kota Subulussalam. Jurnal Pendidikan Indonesia, 1(2). https://doi.org/10.36418/japendi.v1i2.15Primadoniati, A. (2020). Pengaruh Metode Pembelajaran Problem Based Learning terhadap
Peningkatan Hasil Belajar PAI Di SMPN 2 Ulaweng Kabupaten Bone. JURNAL AL-QAYYIMAH, 2(2). https://doi.org/10.30863/aqym.v2i2.650
Setiawan, F., Hutami, A. S., Riyadi, D. S., Arista, V. A., & Al Dani, Y. H. (2021). Kebijakan Penguatan Pendidikan Karakter Melalui Pendidikan Agama Islam. Al-Mudarris (Jurnal Ilmiah Pendidikan Islam), 4(1). https://doi.org/10.23971/mdr.v4i1.2809
Sya’bani, M. A. Y. (2018). PENGEMBANGAN KURIKULUM PENDIDIKAN AGAMA ISLAM DALAM PERSPEKTIF PENDIDIKAN NILAI. TAMADDUN, 19(2). https://doi.org/10.30587/tamaddun.v0i0.699
T.A.S. Putri, Suriansyah, & R. Purwanti. (2023). MENINGKATKAN MOTIVASI BELAJAR DAN KETERAMPILAN BERPIKIR KRITIS SISWA MENGGUNAKAN MODEL PETA PINTAR PADA SISWA SEKOLAH DASAR. PENDASI Jurnal Pendidikan Dasar Indonesia, 7(2). https://doi.org/10.23887/jurnal_pendas.v7i2.2632
Yulianti, E., & Gunawan, I. (2019). Model Pembelajaran Problem Based Learning (PBL): Efeknya Terhadap Pemahaman Konsep dan Berpikir Kritis. Indonesian Journal of Science and Mathematics Education, 2(3). https://doi.org/10.24042/ijsme.v2i3.4366
DOI: https://doi.org/10.62086/al-murabbi.v1i2.831
DOI (PDF): https://doi.org/10.62086/al-murabbi.v1i2.831.g206
Refbacks
- There are currently no refbacks.